Privremeno zapošljavanje
Privremeno zapošljavanje je novi koncept zapošljavanja na tržištu radne snage u Bosni i Hercegovini.
Naime, u privremenom zapošljavanju VITA plus odabrane kandidate zapošljava kao svoje radnike, a potom ih ustupa klijentu.
Između VITA plus i radnika potpisuje se Ugovor o radu, a između VITA plus i klijenta ugovor o pružanju usluga ili ugovor o ustupanju radnika. Zatim se radnik upućuje na rad kod klijenta.
Potreba za privremenim zapošljavanjem može se pojaviti iz mnogobrojnih razloga, a najčešći su:
- sezonski poslovi
- potreba za povećanim brojem radnika u vremenskim periodima kada je obim posla u porastu
- potreba za dodatnom radnom snagom kao pomoć pri redovnim radnim zadacima i odsustvo postojećih radnika kod klijenata (npr. zbog bolovanja, godišnjeg odmora, porodiljskog odsustva, odsluženja vojnog roka itd.)
Također, ova usluga može biti posebno zanimljiva kompanijama koje vode striktnu evidenciju o broju zaposlenih (tzv. Headcount) - na ovaj način ustupljeni radnici se ne evidentiraju kao zaposleni kompanije korisnika.
Benefiti za klijenta :
- Na ustupljene radnike ne primjenjuju se odredbe pravilnika o radu ili kolektivnog ugovora klijenta.
- VITA plus obavlja sve poslove u vezi selekcije radnika.
- VITA plus obavlja sve administrativne poslove koji bi inače bili obaveza klijenata (priprema i potpisivanje ugovora,prijave i uplate za zdravstveno i penziono osiguranje za slučaj nezaposlenosti, vođenje i isplata plata, evidencije).
- Otvorena radna mjesta VITA plus može brzo i kvalitetno da popuni, zahvaljujući velikoj bazi podataka kandidata i kvalitetnoj selekciji.
- VITA plus je odgovorna za sve propisano Zakonom o radu i zapošljavanju.
- Smanjen je rizik odsustva zaposlenih zbog bolovanja, godišnjih odmora ili nekih drugih razloga s obzirom da VITA plus snosi sve troškove, a odsutnog radnika zamjenjuje drugim.
- VITA plus klijentu naplaćuje samo efektivne radne sate zaposlenih, tj. sate koje je radnik stvarno odradio, što poslodavcu predstavlja značajnu uštedu (osim naplate po satu, može se primjeniti i model Administriranja).
- Postoji mogućnost zamjene ustupljenog radnika drugim, ukoliko klijent nije zadovoljan prethodnim.
- Klijentu je omogućeno da koristi radnu snagu u skladu s dinamikom svojih poslovnih aktivnosti
Na taj način sve rizike i obaveze koje poslodavac ima prebacuje na VITA plus koja preuzima brigu o zaposlenima. Time značajno štedi vrijeme i novac.
VITA plus nudi uslugu payrolling, tj. obračun plata i sve ostale administrativne poslove koji ovo podrazumijevaju (vođenje evidencije o bolovanjima, godišnjim odmorima, radnim i neradnim danima, isplati nadoknade za topli obrok, isplati nadoknade za prevoz i slično).
Benefit za klijenta:
- VITA plus preuzima sve obaveze oko administrativnog obračuna zarada.
- VITA plus strogo poštuje povjerljivost ovih podataka
Ova usluga obuhvata dva koraka: VITA plus obavlja kompletan process selekcije kandidata za klijenta. Odabrani kandidati počinju sa radom kod klijenta, a administrativno se vode kao zaposleni kod VITA plus Praktično, klijent proces selekcije ne završava odabirom kadra, već ga “testira” tokom probnog rada sa mogućnošću lakšeg prekida saradnje.
Po isteku ugovora o radu - koji se potpisuje na određeno vrijeme (3 ili 6 mjeseci), klijent može da zatraži:
- da preuzme zaposlenog od VITA plus i vodi ga na svom platnom spisku.
- da se zaposleni i dalje vodi kao zaposlen kod VITA plus.
- da se zaposlenom ne produži ugovor o radu.
Benefit za klijenta:
- Svi benefiti koji proističu iz kompletnog procesa selekcije.
- Klijent maksimalno smanjuje rizik pogrešne procjene kod novozaposlenog.
- Posebno se preporučuje u slučaju kada je neizvjesno da li će za otvorenim radnim mjestom biti potrebe nakon isteka ugovora o radu.